0


Dünya genelinde ulaştırmanın bir mühendislik endüstrisi haline gelmesinden dolayı birçok ülkedeki üniversitelerde uzun süre önce açılan "Ulaştırma Mühendisliği" bölümü, Türkiye'de ilk kez Bahçeşehir Üniversitesi bünyesinde kuruldu.

Yeni açılan bölüm hakkında AA muhabirine bilgi veren BAU Ulaştırma Mühendisliği BölümüBaşkanı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı,ulaştırma mühendisliğininfarklı disiplinleri bir araya getiren, dünya çapında geniş kabul gören, ülkelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyi ile orantılı, teknolojik gelişmelerle  içe, toplumyararını gözeten bir alan olduğunu söyledi.
Ilıcalı, BAU Mühendislik Fakültesi bünyesinde kurulan bölümünTürkiye'de bir ilk olmaözelliği taşıdığını belirterek, şunları kaydetti:
"Bölümgüvenlietkilihızlırahatekonomik ve çevreye uyumlu ulaşım imkanlarınınplanlanmasıfonksiyonel tasarımıkullanımı ve yönetimini teknolojiye ve bilimsel prensiplere bağlı olarak gerçekleştiren bilinçli mühendisler yetiştirmeyi amaç edinmiş bir program niteliği taşımaktadır. Bu programulaştırma mühendisliği özelindedünyadaki benzer uygulamalar daincelenerek, konunun uzmanı akademisyenlerce hazırlanmış olup, tüm dersler İngilizce olarak yürütülecektir. Bu bölümden mezun olacak öğrenciler almış oldukları nitelikli eğitim sayesinde,ülkemiz bütçesinin çok önemli bir kısmına karşılık gelen ulaştırma alanındaki yatırımlarda karar verici olacak ve ayrıca benzer uluslararası projelerde çalışabileceklerdir."
MezunlarınınTürkiye'nin ilk ulaştırma mühendisliği diplomasına sahip olacağını vurgulayan Ilıcalı, "Bölüm bu yıl, 5'i yüzde 100 burslu, 40'ı yüzde 50 burslu, toplam 50 öğrenciyle eğitimebaşlayacak" diye konuştu.
-Mezunların işi hazır
Ilıcalı, öğrencilerinin Türkiye'nin en büyük altyapı yatırımlarından olan 3. havalimanıyakındainşaatına başlanacak olan 3. Boğaz Köprüsü, İzmit Körfezi Köprüsü, Ovit Tüneli, inşaatı sürenyüksek hızlı tren hatları, duble yollar gibi projelerde görev alabileceklerini belirtti.
Prof. Dr. Ilıcalı, mezunların başta UlaştırmaDenizcilik ve Haberleşme ile Çevre ve Şehircilikbakanlıkları ve ilgili birimlerinde, il ve ilçe belediyelerindeözel kurum ve kuruluşlarda çalışabileceğini ifade etti.
Trafik güvenliği eğitimininulaştırma mühendisliği bölümünün temelini oluşturduğunu dile getiren Ilıcalı, "Öğrencilerimiz trafik güvenliği bilincine sahip olarak mezun olacaklardır. Gelecekyıllarda, gerek kamu, gerek özel kuruluşlarda çalışacak mühendislerinözellikle trafikgüvenliğinin önemi hakkında eğitilmiş olmaları, ulaşım sistemlerinin tasarımı, işletimi ve denetiminde, kazaları azaltmaya yönelik önlemlerin alınmasını sağlayacaktır" ifadelerini kullandı.
- "Metrobüsün metroya dönüştürülmesi zorunludur"
Ilıcalı, metrobüsün günde 700 binin üzerinde yolcu taşıdığına dikkati çekerek, şunları söyledi:
"Metrobüs günde 700 binin üzerinde yolcu taşımaktadır. 80 bin araç, bu sayede trafiktendüşmüş, İstanbul trafiğine büyük katkı sağlanmıştır. İlave masraf yapmadan Boğaziçi Köprüsü'nden de geçerek Avrupa ve Asya'yı bağlamıştır. İleride gelen talepler metrobüsün nerdeyse kapasitesini zorlayacaktır. Şu anda hafif metro kapasitesinde çalıştığı için metrobüsün, metroya dönüştürülmesi zorunludur. İstanbul belediyesinin hazırladığı UlaşımMaster Planı'na göre 2023 yılı için 700 kilometre civarında metroya ihtiyaç bulunmaktadır ve bu hatlar belirlenmiştir. Tamamlandığında metrobüse ihtiyaç kalmayacak. Buradaki araçlar, başka hatlara kaydırılacak, şeritler ise karayolu ulaşımına hizmet edecektir. Boğaz geçişi bu yılhizmete girecek, Marmarayla olacaktır. Metro hatları buna entegre olacaktır."
Kaynak: AA



Yorum Gönder

 
Top