0

2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

……………………………………… İLKOKULU

2.SINIFLAR SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI


TOPLANTI NO :1

TOPLANTI TARİHİ: 04.09.2013

TOPLANTI SAATİ: 10:30

TOPLANTI YERİ : 2/A

TOPLANTIYA KATILAN ÖĞRETMENLER :

2/A SINIF ÖĞRETMENİ BEHİYE.

2/B SINIF ÖĞRETMENİ DİLEK

MÜDÜR YARDIMCISI FATİH


GÜNDEM MADDELER:

1.    Açılış ve gündem yönetmeliğinin zümre ile ilgili 95. Maddesinin okunması ve zümre başkanının seçilmesi.

2.    Geçtiğimiz öğretim yılı zümre öğretmenler kurulu kararlarının okunup değerlendirilmesi.

3.     2013– 2014 iş takviminin incelenip kılavuz kitaplarda belirtilen müfredat ile karşılaştırılması.

4.    TTK’nin 28/05/2013 tarih ve 22 sayılı kararıyla değişikliği kabul edilen İlköğretim Kurumları haftalık ders saatleri çizelgesinin incelenmesi.

5.    Serbest Etkinlikler dersi içerik ve saatinin görüşülmesi

6.    Derslerin işlenişinde kullanılacak yöntem ve tekniklerin görüşülmesi,

7.    Okuma- yazma ve matematik becerileri durumlarının ölçülmesi.

8.    Ölçme-değerlendirme, proje ve performans görevlerinin görüşülmesi

9.    Dilek ve temenniler, kapanış

  

         1.  2013 - 2014 eğitim öğretim yılı ……………………………..İlkokulu 2.sınıflar zümre öğretmenleri 04.09.2013 Çarşamba günü saat 10.30 da 2/A sınıfında Behiye  başkanlığında yukarıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere bir araya gelmişlerdir. Zümre başkanlığına bu yıl Dilek seçilmiştir. Zümre başkanı daha önceden hazırlamış olduğu gündem maddelerini okudu. Eklenmesi veya çıkarılması gereken gündem maddeleri belirlendi. Gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.

       

        2. Okul Müdür Yardımcısı Fatih  zümre toplantılarının her eğitim öğretim yılının başında ortasında ve sonunda planlamaya uygun olarak en az üç defa yapıldığını, gerektiğinde de her zaman yapılabileceğini belirtti.. 2/A Sınıf öğretmeni Behiye bir önceki yılın Zümre Öğretmenler Kurulu kararlarını okudu. Alınan kararlar kısaca değerlendirildi. Öğretim yılı dâhilinde zümre kararlarının uygulanışıyla ilgili herhangi bir sorun yaşanmadığı ortak görüş olarak söylendi. 2 /B Sınıf öğretmeni Dilek , planların yapılışı, derslerin işlenişi ve yaptırılacak çalışmalarda, tüm derslerin temalar arasında bağlantı sağlanacak şekilde uygulanması ve planlanmasının önemini belirtti. 


      3. 2013-2014 Eğitim öğretim yılı iş takvimi aşağıda belirtildiği şekli ile ders konularına uyarlanmıştır.


2013 - 2014 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI İŞ GÜNÜ TAKVİMİ
2013-2014 öğretim yılı başlangıcı

16 Eylül 2013 Pazartesi

Kurban Bayramı

15-16-17-18 Kurban Bayramı

Cumhuriyet Bayramı

28 Ekim 2013 Pazartesi 13.00 da başlar 29 Ekim 2013 Salı akşamı sona erer.

Atatürk Haftası

10-16 Kasım 2013

Öğretmenler Günü

24 Kasım 2013 Pazar

Yılbaşı Tatili

01 Ocak 2014  Çarşamba

Birinci dönemin sona ermesi

24 Ocak 2014 Cuma

Yarıyıl Tatili

25 Ocak 2014  ------ 09 Şubat 2014  tarihleri arası

İkinci yarıyıl başlangıcı

10 Şubat 2014 Pazartesi

23 Nisan  Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

23 Nisan 2014 Çarşamba  törenden sonra başlar

24 Nisan 2014 Perşembe akşamı  sona erer

Emek ve Dayanışma Günü

01 Mayıs 2014  Perşembe

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı

19 Mayıs 2014 Pazartesi günü törenden sonra başlar

20 Mayıs 2014 Salı akşamı sona erer

Ders Yılının Sona ermesi

13 Haziran 2014 Cuma

Yukarıdaki iş takvimi esas alınarak derlere göre süre ayarlaması aşağıdaki gibi düzenlenmiştir.

MATEMATİK DERSİ ÜNİTE TARİHLERİ


TARİH

DERS SAATİ

1. ÜNİTE

16 EYLÜL-1 KASIM

28

2. ÜNİTE

4 KASIM-13 ARALIK

30

3. ÜNİTE

16 ARALIK-24 OCAK

29

4. ÜNİTE

10 ŞUBAT-28 MART

35

5. ÜNİTE

31 MART-16 MAYIS

32

6. ÜNİTE

21 MAYIS-13 HAZİRAN

18


HAYAT BİLGİSİ TEMA TARİHLERİ


TARİH

DERS SAATİ

OKUL HEYECANIM

16 EYLÜL-20 ARALIK

52

BENİM EŞSİZ YUVAM

23 ARALIK- 4 NİSAN

56

DÜN BUGÜN YARIN

7 NİSAN-13 HAZİRAN

36







TÜRKÇE DERSİ ÜNİTE TARİHLERİ


TARİH

DERS SAATİ

BİREY VE TOPLUM

16 EYLÜL - 11 EKİM

40

ATATÜRK

21 EKİM - 22 KASIM

46

DEĞERLERİMİZ

25 KASIM - 20 ARALIK

40

HAYAL GÜCÜ

23 ARALIK - 24 OCAK

48

GÜZEL ÜLKEM TÜRKİYE

10 ŞUBAT- 07 MART

40

OYUN VE SPOR

10 MART - 04 NİSAN

40

SAĞLIK VE ÇEVRE

07 NİSAN - 09 MAYIS

44

EĞİTSEL VE SOSYAL ETKİNLİKLER

12 MAYIS - 13 HAZİRAN

46


                TOPLAM SAAT

344- 36 HAFTA- YAKLAŞIK 180 GÜN

4. TTK’nin 28/05/2013 tarih ve 22 sayılı kararıyla değişikliği kabul edilen İlköğretim Kurumları haftalık ders saatleri çizelgesinin incelenerek bu eğitim öğretim yılında 2 ders saati İngilizce ,2 ders saati Serbest Etkinlikler dersinin olduğu görülmüştür.

İLKOKUL 2.SINIF HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ

Türkçe  10

Matematik  5

Hayat Bilgisi  4

Yabancı Dil 2

Görsel Sanatlar

Müzik 1

Oyun ve Fizikî Etkinlikler 5

Serbest Etkinlik 2

Toplam 30 saat

Yukarıda belirtilen ders saatleri ile, okul idaresinin haftalık İngilizce ders saatinin düzenlemesinden sonra ders programı oluşturulacaktır.


5 . TTK’nin28/05/2013tarih ve 22 sayılı kararıyla değişikliği kabul edilen İlköğretim Kurumları haftalık ders saatleri çizelgesine göre 2 saate düşürülen serbest Etkinlikler dersi planları oluşturulurken aşağıda belirtilen içeriklere yer verilmesi kararlaştırılmıştır.

*  Şiir okuma

* Masal anlatma ve canlandırma

* Bilmece ve bulmaca

* Kitap tanıtımı

* Sahne gösterileri

* Kukla gösterileri

* Üç boyutlu el işi çalışmaları

* Geziler ve incelemeler

* Film izleme

* Matematik oyunları



6. Derslerin işlenişinde ezberden uzak, öğrencinin yaparak yaşayarak öğrenmeye yönlendirilmesi üzerinde konuşuldu. 2/A sınıf öğretmeni Behiye, eğitim ve öğretimin öğrenci merkezli olması gerektiğini, mümkün olduğunca görsel materyallere yer vererek somut kaynaklı, deney ve gözlemle desteklenmesi gerektiğini söyledi. Bu konuda görüş birliğine varılarak, kullanılacak yöntem ve teknikler şu şekilde belirlendi:

Soru – cevap                                              Sonuç çıkarma                    Araştırma inceleme

Sonuç cümlesi yazma                               Buluş yolu                              Tahmin etme

Yaparak yaşayarak öğrenme                 Grup çalışması                     Gösterip yaptırma

Drama                                                          Resimleme                           Kavram haritası

Beyin fırtınası                                               Tartışma                                 Örnek olay


7.  Türkçe dersi ile ilgili olarak 2-B sınıf öğretmeni Dilek , okulların açıldığı ilk hafta okuma durumlarının tespit edilerek okuma seviyesi gerileyen öğrenciler için ek çalışmalar yapılarak sınıf seviyesine ulaştırılabileceğini belitti. Bazı öğrencilerin yaz tatilinde tekrar yapmamalarından dolayı okuma ve yazmayı unutmuş olarak gelebileceğini eğer sınıflarımızda böyle öğrenciler olursa ve bu öğrencilerin üzerinde ilk günden itibaren durulursa bu problemin aşılabileceğini kaydetti. İlk haftalarda okuma ve yazma çalışmalarına ağırlık verilerek ve yazı düzenine de dikkat edilerek çalışma yapılmasına karar verildi. İlerleyen zamanlarda özellikle imla kuralları üzerinde dikkatle durulacağı, bu şekilde yazma çalışmalarının da düzene gireceği belirtildi. Her iki öğretmenin birlikte hazırlayacağı matematik ölçme soruları ile de öğrencilerin seviyelerinin ölçülmesi konusunda fikir birliğine varıldı.

8. İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin proje ve performans görevleri ile ilgili maddeleri okundu. Proje ve performans konularının üniteye / temaya göre seçilmesi ve öğrencilerin rahatlıkla yapabilecekleri, zevk alacakları tarzda olmasına, etkinliklerle yardımlaşarak yapmayı öğrenmeleri için bu tür konulara ağırlık verilmesi kararı alındı. Sürelerinin ne kadar olacağının görevin seviyesine göre öğretmen kararına bırakılmasına karar verildi.

            Notla Değerlendirme:

Notla değerlendirme etkinliklerinin “İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 35. ve 42. maddesinde belirtilen hükümlere göre yapılması, madde 11’de belirtilen hükümlere göre ve velileri bilgilendirmek ve öğrenci gelişimlerini takip etmek amacıyla ilköğretim 2. sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan aylarının 2. haftasının son iş gününde “Öğrenci Gelişim Raporlarının” verileceği belirtildi.

Değerlendirme Notları Belirlemek Amacıyla I. ve II. dönem için :

Sınıf İçi (performans) Etkinliklerden 2 not,

Performans Görevlerinden 1 not,

Görsel Sanatlar Dersi için de Sınıf İçi (performans) Etkinliklerden 1 not, Performans Görevlerinden 1 not ve ürün dosyasından 1 not ile değerlendirilecektir. Ayrıca öğrencilerin istediği derslerden ve seviyelerine uygun olarak da 1 Proje notu almasına karar verildi.

Proje, Ders İçi Performans ve performans görevleri değerlendirilirken İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmasının uygun olacağı belirtildi.

Gözlem formlarının, değerlendirme formlarının düzenli doldurulması gereği üzerinde duruldu. Tema sonlarında öğrenci gözlem formlarının doldurulması kararı alındı.

1. DÖNEM PERFORMANS GÖREVİ KONULARI

TÜRKÇE:

Verilen eşsesli kelimeleri farklı anlamları ile cümle içinde kullanma.

Güzel şiir okuyorum!

Verilen resme uygun bir hikaye oluşturma

CUMHURİYET veya ATATÜRK sözcüklerinden birini kullanarak akrostiş şiir yazma.

Büyük harf, nokta, soru işareti, virgül, ünlem, kesme işareti ve ayırma işaretinin doğru kullanılması ile ilgili bir çalışma yapma.

Sağlıkla ilgili söylenmiş atasözlerini araştırıp bir “Atasözleri Kitapçığı” hazırlama.

Okunan bir hikaye kitabını aşağıdaki basamaklara uygun olarak tanıtma.

Atatürk’ün doğumu, yaşamı, hayatında yaşadığı önemli olayları, Türkiye’nin geleceğini nasıl değiştirdiği hakkında araştırma yapıp kurallara uygun bir yazı yazma.

Atatürk’ün önderliğinde Türk Milleti’nin sahip olduğu hak ve hürriyetleri araştırma.

HAYAT BİLGİSİ:

Atatürk’ün önderliğinde ülkemizde gerçekleştirilen köklü değişiklikleri görsel materyaller kullanarak açıklama.

Maddenin katı, sıvı ve gaz hallerini gözlemleme ve gözlemlerinden hareketle maddeleri sınıflandırma.

Cumhuriyet yönetimi ile birlikte Türk Halkı birçok hak ve özgürlüklere kavuşmuş, birçok alanda yenilikler yapılmıştır. Büyük bir değişim ve yenilik getirmiştir. Cumhuriyet yönetimi ile Türk Halkının neler kazandığını araştırarak bir poster hazırlama.

Başarılarıyla topluma örnek olmuş kişilerin hayatları.

Sağlıklı olabilmek için sağlıklı bir çevremizin olması da gereklidir. Okulunuzda ve çevrenizde çevre bilincini sağlamak için neler yapılabileceğini araştırma.

Kullandığımız besinlerin resimlerinden oluşan bir “Besinler Albümü” oluşturma

Kutlamak istediğiniz özel bir gün belirleyin ve uygulayın ya da canlandırın.


MATEMATİK:

İki sayının çarpımı işlemini yapma, çarpma işleminin ne anlama geldiğini modelle açıklama.

Bir örüntüdeki ilişkiyi kullanarak farklı malzemelerle aynı ilişkiye sahip yeni örüntüler oluşturma.

Basit geometrik şekillerden yararlanarak ev modeli yapma.

Nesne grafiği ve tablo düzenleyerek kilogramın önemini belirleme.

Bir çokluğu eş sayıda nesnelerden oluşan gruplara ayırma.

Saatleri okuma, saatleri yarım ve tam saatlere ayarlama.

100 içinde ikişer ve beşer, dörder, üçer ileriye ve geriye doğru sayma.

Küp, prizma modeli oluşturup, köşe, yüz,ayrıtları gösterme.

Veriyi tablo şeklinde düzenleme

Bütün, yarım, çeyrek ilişkisini kavrama modelle gösterme.


MÜZİK:

Şarkılı oyunlar yapma.

Çevresinde kullanılan çalgıları tanıma.

Öğrendiği müziklere oluşturduğu basit ritim çalgılarıyla eşlik etme.


GÖRSEL SANATLAR:

Temiz ve kirli çevre

Ana ve ara renkleri kullanarak görsel çalışmalar yapar ve sergiler.

Gösterilen eserin sanatçısını tanıma, hakkında bir kitapçık hazırlama.



2. DÖNEM PERFORMANS GÖREVİ KONULARI


TÜRKÇE:

Bir yazarın hayatını ve eserlerini araştırma.

Bitki ve hayvanlarla ilgili meslekler

Ekmeğin hikayesi

Gökkuşağı hakkındaki ilginç söylentiler

En çok sevdiği kuşun özellikleri

Reklamların alışverişler üzerindeki etkileri

Ulaşım araçlarının gelişimi

Uzay çalışmalarını araştırma


HAYAT BİLGİSİ:

Sağlıklı büyüme ve gelişme ile kişisel bakım, spor, dengeli ve düzenli beslenme arasındaki ilişki.

Çevrelerindeki atık malzemeleri kullanma.

Doğal afetleri ve korunma yollarını araştırma.

Atatürk’ün, liderlerin toplumların yaşantılarını nasıl değiştirdiğini araştırma.

Mevsimlere göre değişenler

Oyun ve oyuncaklardaki değişim




MATEMATİK:

Üçgen, kare, dikdörtgen düzlemsel geometrik şekilleri görsel olarak belirleme ve çevrelerinin ölçümü.

Açık ve kapalı geometrik alanları örneklendirme.

Karesel, dikdörtgensel ve üçgensel alanları tanıtma.

Simetriyi modelleri ile açıklama.

Bütün, yarım, çeyrek ilişkisini kavrama.


MÜZİK:

Tanıdığınız müzik aletlerinin resimlerini yapma.

Bir müzik aletini tanıtma.


GÖRSEL SANATLAR:

Noktalama işaretlerini resimle anlatma,

Hayalindeki evin resmini çizme.

Doğal afetler konulu bir resim çizme.


1.    DÖNEM PROJE GÖREVİ KONULARI


TÜRKÇE:

Bir masal okuma ve bu masalı resimlerle anlatma.

Atatürk’ün hayatını anlatan resimlerden oluşan “Atatürk Albümü” yapma

Değişik türden fıkralar bularak fıkra defteri oluşturma.

Değişik türden şiirler bularak şiir defteri oluşturma.

Tasarruflu olmak için yapılabilecekler, kumbara yapımı.

Atatürk’ün hayatını anlatan bir yazı yazma.


HAYAT BİLGİSİ:

“Doğal Afetler ve Doğal Afetlerden Korunma Yolları Nelerdir?” konulu bir araştırma yapma ve bu araştırmayı uygun resimler kullanarak hazırlama.

Okulumuzu geliştirip güzelleştirmek için neler yapılacağını açıklayan yazı

Trafikte yayaların uyması gereken kurallar.


MATEMATİK:

Nesneleri kullanarak çarpma işlemlerini gösteren bir şerit oluşturma.

1’den 50’ye kadar olan sayıları kullanarak bir toplama tablosu oluşturma.

20 adet problemi zihinden yazma ve bunları yanıtlama.


2. DÖNEM PROJE GÖREVİ KONULARI

TÜRKÇE:

Resimlerden öykü oluşturma.

Ünlü biri ile röportaj yapma.

23 Nisan Konulu akrostiş çalışması.


HAYAT BİLGİSİ:

Vücudumuzun bölümleri ve organlarımız

Suyun macerası

Mevsim şeridi hazırlama.




MATEMATİK:

Geometrik cisimlere benzeyen materyalleri kullanarak (ev, araba, robot, bebek vb.) modelleri yapma.

Takvim yapımı.


MÜZİK:

Artık malzemeleri kullanarak müzik aleti oluşturma ve oluşturduğu alet ile müzik çalma.


GÖRSEL SANATLAR:

Kirli ve temiz çevre başlıklı iki ayrı resim oluşturma.


9. Başarılı bir eğitim-öğretim yılı için veli, öğrenci, öğretmen ve idareci diyalogu içerisinde sağlıklı ve başarılı bir yıl olması ve 2013 – 2014 eğitim öğretim yılının hayırlı olması dileğiyle toplantıya son verildi. 



ALINAN KARARLAR


1.Türkçe dersinde okuma yazma çalışmalarına ilk haftalarda daha çok ağırlık verilmesine geri kalan öğrencilerle ek etkinliklerin yapılması ve diğer öğrencilere yetiştirilmesine,

2.İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflarda sınav olmadığı için öğrencilerin değerlendirilmesinin ders içi performans, ürün dosyası, proje ve performans görevleri ile yapılmasına, buna ilave olarak değerlendirmenin etkinliklerle de ölçülmesine

3.Öğrencilerdeki okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi için sınıf kitaplarının arttırılmasına, bunun için okul idaresi ve velilerden destek alınmasına, her sınıf için kitaplık çizelgesi yapıp sınıf kitaplık defteri tutarak öğrenciler arasında rekabet ortamı oluşturulmasına,

4. Sınıf öğretmenlerinin belirleyeceği uygun zamanlarda öğrencilerin okuma zevkine varmaları ve kendilerine güven duygularının gelişmesini sağlamak başarılarıyla övünmelerine imkân tanımak amacıyla; mevcut duruma göre sınıf içi veya sınıflar arası okuma, güzel yazı yazma yarışmalarının düzenlenmesine,

5. Sınıf etkinliklerinde geride kalan öğrencilerin bu başarısızlıklarının nedenlerinin araştırılmasına, nedenlerinin ortaya çıkarılması ve giderilmesi için öğretmenlerin birbirleriyle işbirliği içinde bulunmalarına,

6. Proje ve performans görevlerinin ünite konularına göre seçilmesi ve bu etkinliklerle paylaşmayı, yardımlaşmayı öğrenecekleri için her derste yer verilmesine,

7. Öğrenci gözlem ve değerlendirme formlarından gerekli görülenlerin düzenli olarak işlenmesi ve bu şekilde öğrencilerin daha rahat izlenmesi sağlanacağı için bu uygulamanın yapılmasına,

 8. Öğrencilerin seviyelerini ölçmek amacıyla hazırlanan “Ünite Sonu Değerlendirme ve Gözlem Formlarının “kullanılmasına,

9. Yeni programa uygun olarak derslerin işlenişinde ezberden uzak, öğrencinin yaparak yaşayarak öğrenmeye yönlendirilmesine,

10.Matematik derslerinde somutlaştırmaya yer vermeye, görsel sunulardan yararlanmaya, oyunlarla dramatize edilerek eğlenceli hale getirilmesine,

 11.Hayat Bilgisi dersinde görsel sunuların hazırlanarak öğrencilere gösterilmesine,

 12. Türkçe derslerinde anahtar kelimelerle çalışmaya sık sık yer verilmesine ve dikte çalışmalarının yapılmasına,

13. Sınıfa alınacak ders araç gereçlerle yardımcı kitapların ve öğrencilerin alacakları araç gereçlerin velilerle görüşülerek tespitinin yapılarak liste halinde verilmesine temin yoluna gidilmesine,

14.Bitişik eğik yazı çalışmalarının yapılması ve öğrencilerin cümleler ve satırlar arasında uygun boşluk bırakması, bitişik eğik yazı harflerini kuralına uygun yazması, sayfa düzeni ve temizliğine dikkat etmesi gibi davranışların kazandırılmasına özen gösterilmesine,

15. Dikte çalışmalarının arttırılmasına, boş zamanlarında günlük, anı, hikaye çalışmalarına özendirici ve teşvik edici etkinlikler yapılmasına,

16.Veli toplantılarının düzenli yapılmasına, özel durumu olan öğrencilerin velileri ile sık sık özel olarak görüşülmesine ve velilere öğrencilerin performansları hakkında eksik görülen durumları ile ilgili bilgi verilmesine,

17. Davranış bozuklukları uyum sorunu gösteren öğrencilerin davranış bozuklukları ve uyum sorunlarını doğuran faktörlerin bulunup bunları giderici tedbirlerin alınmasına, bu sorunlarla yakından ilgilenilmesi ve ailelerle işbirliğinin sağlanmasına, ayrıca bu öğrencilerin okul rehberlik servisine yönlendirilmesine,

18. 2013 – 2014 eğitim ve öğretim yılı 2. Sınıf Zümre öğretmenler kurulu toplantısı yukarıda anılan tarih, yer ve saatte yapılmış olup, yukarıdaki kararlar alınmış ve aşağıda imzası bulunan sınıf öğretmenleri tarafından işbu tutanak düzenlenerek imza altına alınmıştır.



    Behiye                                                  Dilek                                           Fatih

2/A Sınıf Öğretmeni                          2/B Sınıf Öğretmeni                    Müdür Yardımcısı




UYUGUNDUR


…………………
Okul Müdürü


04.09.2013




Yorum Gönder

 
Top