0

“Özgürlükler sınırsız değildir, bir kişinin özgürlüğü başka bir kişinin özgürlük sınırını aşmamalıdır” sözünden ne anlıyorsunuz, sözünün anlamı nedir,
Özgürlük insanın doğuştan itibaren kazanmış olduğu bir haktır, özgür olmak insanın, bireyin hemen hemen her konuda kendi fikrini ortaya koyabilmesi ve özgür şekilde istediği hayatı, başkalarını rahatsız etmeden, başkalarının hakkına girmeden ve ahlak kuralları çerçevesinde yaşamasıdır.
Özgür olmak demek insanın her canına istediği şeyi yapması anlamına gelmez, aslında o anlama gelir ancak bazı kurallar vardır. Örneğin benim canım gece 2 de bangır bangır müzik dinlemek istiyor, fakat alt komşum sabah 8 de işe gidecek, üst komşum da sabah işe gidecek, ama benim canım çok yüksek sesle müzik dinlemek istiyor, ben özgürüm o halde müziği gece gündüz fark etmeden yüksek sesle dinleyebilir miyim ? Elbette dinleyemem, dinlememeliyim, çünkü eğer ben gece 2 de yüksek sesle müzik dinlersem, benim özgür olmam başkalarının yaşamına zarar verecek, onları rahatsız edecek bu yüzden özgürlükler vardır ancak belirli kurallar belirli çizgiler içinde bu özgürlükleri yaşamak gerekmektedir, örneğin ben izmirde yaşamak istiyorum Ankara’dan taşınıp izmirde iş bulup gidip orada yaşayabilirim, kimse “sen neden geldin” ? gibi bir soru soramaz, veya senin burada yaşama hakkın yok! gibi sözler asla söylenemez.
Çünkü benim özgürlüğümdür, ben istediğim yerde kimseyi rahatsız etmeden yaşama hakkına sahibimdir. Dolayısıyla bizim özgür olmamızdan başka birileri olumsuz olarak etkilenmiyorsa, ve özgürlük belli başlı kurallar, hem ahlaki hemde anayasa çerçevesinde gerçekleşiyorsa sorun yok demektir.



Yorum Gönder

 
Top