1. Sunulan görselleri
yorumlama ve betimlemeyi anlama.
2. 5N1K çalışmasını uygulama, sorulara cevap
verebilme.
3. Sözcük dağarcığını zenginleştirme, sözlük
sırasını belirleme.
4. Sözcükte, gerçek ve mecaz ve terim anlamı
ayırt edebilme.
5. Eş ve zıt (karşıt) anlamlı kelimeleri
tanıma.
6. Eş sesli (anlamdaş) kelimeleri tanıma.
7. Duygusal ve abartılı kelimeleri ayırt etme.
8. Öznel ve nesnel kelimeleri ayırt etme.
9. Gerçek olanla hayal ürünü olanı ayırma.
10. Olaylarda sebep – sonuç
ilişkisi kurma.
11. Şiir ya da metnin ana
fikrini (ana duygusunu) belirtme.
12. Şiir ya da metnin
konusunu belirtme.
13. Destekleyici ve yardımcı
fikirleri belirleme.
14. Dinledikleri ya da
okuduklarının başından gelişmeyi ve sonucu tahmin etme.
15. Dil ve anlatım bozukluklarını
belirleyerek düzeltme.
16. Farklı başlıklar bulma.
17. Varlıkları ve olayları
sınıflandırma.
18. Yazım (imlâ) kurallarını
uygulama.
* Kısaltmalar * Kurum – dil ve savaş
adlarının yazılışı
* Hâl (durum) ekleri * Yıldız – gezegen adlarının yazılışı
* Din adlarının yazılışı * Tüm özel adların yazılışları. (sınıf
düzeyinde)
19. Noktalama işaretlerini
tanıma ve doğru kullanma.
* Nokta * Virgül * Kesme işareti * Yay ayraç
*
İki nokta * Soru işareti (mi) * Tırnak işareti
* Kısa çizgi * Ünlem işareti * Uzun çizgi (konuşma çizgisi)
20. Sözcüklere getirilen
ekleri tanıma.
21. Varlığı niteleyen
sözcükleri yani (sıfatları) ön adları tanıma.
22. Zaman kavramına uygun
cümleleri tanıma. (geçmiş – şimdiki – gelecek zaman)
23. Özne – yüklem ve tümleci
ayırt etme.
24. Kurallı ve devrik
cümleleri anlama.
25. Paragraftan anlam
çıkarma.
26. Atasözü – deyim ve
özdeyişler (vecizeler)
27. Karşılaştırma cümleleri –
Eleştiri cümleleri.
28. Benzerlik farklılık
belirten cümleler.
29. Varlıkların adlarının
yerine kullanılan sözcükler.
30. –de, –da’nın yazılışı. –ki’nin
yazılışı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder